Szukaj przepisu

piątek, 2 stycznia 2015

Masa makowa


Składniki:
500 g maku
50 g masła
szklanka cukru
cukier waniliowy
2 białka
garść żurawiny suszonej
garść moreli suszonej
4 łyżki miodu

Wykonanie:
Mak opłukać i dać do wrzątku. Następnie zostawić na palniku i zmniejszyć ogień. Gotować, aż mak będzie się dało rozetrzeć w palcach. Następnie wyjąć na durszlak wyłożony gazą i odsączyć wodę, ostudzić. Dwa razy przemilieć w maszynce do mięsa.
Do miski dać masło, cukier,cukier waniliowy, miód podgrzać. Mak wymieszać z żurawiną pokrojoną na drobno i morelką również pokrojoną na drobno. Mak dać do garnka i smażyć na małym ogniu ok. 15 minut. Zdjąć z palnika do większej miski i wymieszać z białkiem.
Taka masa gotowa jest do nadzienia.

5 komentarzy:

  1. domowa masa makowa to jest to :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie w domu mak się jeszcze przepuszcza dwa razy przez maszynkę do mielenia mięsa :) Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aj nie zapisał mi linijki. Ja też mieliłam dzięki, zaraz poprawię. Ja rónież życzę wszyskiego dobrego :D

      Usuń
  3. domowa masa makowa to jest to !!

    OdpowiedzUsuń
  4. Inspirujące wpisy, polecę znajomej żeby tu zajrzała

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wam za miłe słowa, i rady. Zapraszam ponownie :)

Masz pytania "Napisz do mnie"

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *