Szukaj przepisu

sobota, 22 listopada 2014

Amoniaczki


 Składniki:
3 szklanki mąki
10 g amoniaku
80 g smalcu miękkiego
jajo
2 żółtka
4 łyżki cukru pudru
cukier waniliowy
125 ml mleka

cukier do posypania
białko do posmarowania

Wykonanie:
Mąkę przesiać z amoniakiem do większej miski. Posiekać ze smalcem, dać cukier, jajko, żółtka i cukier waniliowy. I dać mleko, tyle, aby ciasto było rzadkie (rzadsze niż na kluski). W chłodzie je zostawić na 30 minut.  Ciasto porcjami wałkować na grubość 1/3 cm i wykrawać ciasteczka. Ciastka rozkładać na blaszkę, nasmarowaną tłuszczem. Smarować białkiem i posypywać cukrem. Ciasteczka nakłuć widelcem w wielu miejscach.
Ze składników wyszły mi 3 duże blachy. 
Piekarnik nastawić na 200 stopni i piec na jasno złoty kolor.

Przepis zaciągnięty  z książki "Kuchnia Polska" z 1989 r. Książkę dostałam od cioci, naprawdę super.


8 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam takich ciasteczek, muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne :DD Moja babcia kiedyś zawsze je kupowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie można kupić amoniak? :)

    Kuszą mnie takie ciastka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś widziałam w większych marketach, ale ostatni jak szukałam to nigdzie nie mogłam dostać. A znalazłam go tutaj w końcu :D:
      http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=7252300&order=m&string=amoniak&search_scope=userItems-7252300&bmatch=seng-v10-p-1-o-1106

      Usuń
  4. Już od dłuższego czasu zabieram się do ich zrobienia, Twoje wyglądają tak apetycznie, że chyba się wreszcie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w końcu kiedyś je zrobić!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wam za miłe słowa, i rady. Zapraszam ponownie :)

Masz pytania "Napisz do mnie"

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *