Szukaj przepisu

sobota, 7 grudnia 2013

Babka maślana

No i mamy w końcu śnieg, jak ja nie mogłam się właśnie tego doczekać. Uwielbiam zimę, a jak jest białą to skacze ze szczęścia do góry i nic, więcej mi nie jest potrzebne. Jedyny minus tego wszystkiego to ten okropny wiatr, ale kiedy już minie to będzie magicznie :). 

Ja odliczam już czas do świąt, a im jest do nich bliżej to, aż mnie nosi, bo nie mogę się ich doczekać. Człowiek w tym okresie, przestaje myśleć o kłopotach i troskach, a zaczyna cieszyć się chwilą. Szkoda tylko że to tak krótko trwają. Ale zawsze to coś :). Kilak chwil na zadumę, ale taką optymistyczną, popychającą do przodu i podpowiadająca, że będzie dobrze.

U mnie na blogu mało świąteczny wypiek, ale upieczony, gdyż rodzinka mnie prosiła, więc o to przed wami cudowna babeczka. Smaczna i mięciutka. Do kawy i herbatki :).


Składniki:
3/4 opakowania masła roślinnego (ok. 200g)
3 jajka
3/4 szklanki cukru pudru
sok z 1/2 cytryny
5 łyżek jogurt naturalnego
szklanka mąki
3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
łyżka proszku do pieczenia
kilka kropli aromatu waniliowego


Wykonanie:
Masło przerzucamy do miski i ucieramy na puszek, następnie dodajemy: żółtka, cukier, sok z cytryny, śmietanę, aromat i dokładnie ucieramy.
Następnie ucieramy pianę z białek i dodajemy do masy. Na to sypiemy przesiane obie mąki, wymieszane z proszkiem do pieczenia. Wszystko razem delikatnie i dokładnie mieszamy, do uzyskania gładkiej i jednolitej masy.
Następnie przekładamy ciasto do foremki na babkę, ja użyłam silikonowej, (jeżeli używacie tych metalowych to najpierw wysmarujcie ja masłem i obsypcie bułką tartą).
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni i piec naszą babkę ok.40 min.

Smacznego :)


1 komentarz:

  1. Wygląda na cudownie mięciutką :)
    U nas tylko troszkę śniegu, niecierpliwie czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wam za miłe słowa, i rady. Zapraszam ponownie :)

Masz pytania "Napisz do mnie"

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *