Szukaj przepisu

piątek, 15 listopada 2013

Szybka napoleonka z masą grysikową

Ciasto, zrobione na szybko i bez większej trudności. Potrzebna tylko większa paczka herbatników lub krakersów i masa budyniowa. U mnie w masie mąkę ziemniaczaną zastąpiłam kaszą manna. 
Rodzince zachciało się ciasta, a jak się okazało mąkę ziemniaczaną wykończyły mi do wczorajszych klusek śląskich, więc posiłkowałam się tym co mam. Była lekka obawa, czy aby wyjdzie, bo robiłam pierwszy raz taką masę z manny, ale wyszło i to bardzo dobrze. Lubię manną i smak jak najbardziej mi odpowiadał. Bo w smaku przypominała kaszkę manną na mleku :). A to zawsze coś innego. Mama z siostrą trochę po marudziły, ale i tak cała brytfanka poszła nawet nie wiem kiedy.


Składniki:
1/2 kostki margaryny
3-4 łyżki cukru*
2 szklanki mleka
4 łyżki kaszy manny
2 mąki pszennej
2 jajka
paczka herbatników (300g)

Wykonanie:
Szklankę mleka zagotować z margaryną i cukrem.
Mąkę i kaszę wymieszać ze szklanką mleka i dodać jajka.
Następnie dodać do gotującego się mleka, i mieszać, aż zgęstnieje, na małym ogniu. Zdjąć i przestudzić.
Na foremkę prostokątną (20/20 cm)  wykładać herbatniki, potem na to naszą masę i znów herbatniki. Schłodzić w lodówce min. 2 godzinki, herbatniki, najlepiej jak trochę zmiękną.

Smacznego :) 

*Cukru należy dodać według uznania, zależy od tego kto jaką słodkość lubi. Ja dodałam 4 łyżki i wyszło, jak dla mnie mocno słodkie.

1 komentarz:

  1. Takie pyszne ciasto, więc nie ma się co dziwić, że tak szybko zniknęło :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wam za miłe słowa, i rady. Zapraszam ponownie :)

Masz pytania "Napisz do mnie"

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *