Szukaj przepisu

środa, 13 listopada 2013

Ciasto ucierane z jabłkiem

Ciasto marmurkowe, puszyste i smakowicie jabłkowe. Nic dodać nic ująć :)


Składniki:
Ciasto:
2 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
pół kostki margaryny
4 jajka
czubata łyżeczka proszku do pieczenia
cukier waniliowy
łyżka kakao

Nadzienie:
2 jabłka
sok z połowy cytryny 
szczypta cynamonu

Dodatkowo:
puder do posypania
migdały w płatkach do posypania
półka tarta i trochę masła do wysmarowania blachy

Wykonanie:
Masło rozpuścić i wymieszać z cukrem.
Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem i cukrem waniliowy. Dodać do masła i wymieszać.
Następnie dodawać kolejno jajka, cały czas mieszając. Ciasto będzie miało gęstą konsystencję.

Jabłka obrać usunąć gniazda i pokroić w cieniutkie plasterki, skropić sokiem, zmieszać z cynamonem.

Piekarnik nastawić na 180 stopni.
Formę wysmarować masłem i obsypać bułką.

Ciasto podzielić na dwie części. Do jednej dodać kakao. (Na tą górną).
Pierwszą wyłożyć na dno foremki (u mnie była to mała tortownica), następnie wyłożyć jabłka. Przykryć ciemną częścią ciasta.
Wieszcz posypałam migdałami w płatkach, akurat miałam pod ręką.

Do piekarnika i piec ok. 50 - 60 min. Do suchego patyczka.
Po wyjęciu z piekarnika obsypać cukrem pudrem.

Smacznego :)


Biorę udział w tej akcji

1 komentarz:

Dziękuję wam za miłe słowa, i rady. Zapraszam ponownie :)

Masz pytania "Napisz do mnie"

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *