Szukaj przepisu

niedziela, 3 listopada 2013

Liryczne babeczki

Dzisiaj przed wami przepyszne babeczki. Postanowiłam dzisiaj na coś małego i słodkiego, więc takie właśnie babeczki, do mojego postanowienia jak najbardziej pasują. Babeczki wyszły bardzo dobre i pulchniutkie. I są bardzo proste  do zrobienia. Nazwałam je "Liryczne babeczki", bo dodałam do nich cukierki Liryki z Mieszanki Wedlowskiej (moje ulubione :). Znakomite połączenie.


Składniki: 
(na 12 babeczek)
pół kostki masła
pół szklanki cukru
2 jajka
125 g mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
odrobina mleka
ok. 6 sztuk cukierków Liryków
2 łyżeczki likieru migdałowego (może być aromat waniliowy)

Wykonanie:
Piekarnik rozgrzać do 190 stopni.
Masło ucieramy z cukrem na jednolitą puszystą masę. Ja mieszałam wszystko łyżką ale można oczywiście zmiksować. 
Następnie dodajemy rozbełtane jajka i likier.
Mąkę przesiewamy z proszkiem i powoli dodając, mieszamy całość dokładnie. Masa ma być gładka  i jeżeli będzie za gęsta to dodajemy troszeczkę mleka.
Cukiereczki siekamy na drobno i dodajemy do masy,( wymieszać jeszcze raz), i przekładamy do papilotek (u mnie silikonowe).
Wkładamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy ok. 20 min, lekko rumienimy od góry.

Smacznego :)

*Ja udekorowałam je dżemem wiśniowym, ale to tak bo akurat miałam go pod ręką.

2 komentarze:

  1. Wspaniały pomysł na babeczki. Wyglądają apetycznie.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocze babeczki z bardzo smacznym wnętrzem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wam za miłe słowa, i rady. Zapraszam ponownie :)

Masz pytania "Napisz do mnie"

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *