Szukaj przepisu

czwartek, 21 listopada 2013

Buchty jagodowe

Dzisiaj zabrałam się w końcu za cisto drożdżowe. Ostatnio kupiłam drożdże, więc trzeba je było wykorzystać. I oto powstały buły nadziewane dżemem jagodowym. A buły wyszły przepyszne. A że jestem drożdżowym łasuchem, to nie mogłam się doczekać wyjęcia tych pyszności z piekarnika :). 
Ze szklanką mleka, jak znalazł :).



Składniki:
50 g drożdży
500 g maki (3 szklanki + 2 łyżki)
100 g cukru
3 żółtka
szklanka letniego mleka
60 g roztopionego, letniego mleka (porządna kopiasta łyżka)
cukier waniliowy

Dodatkowo:
pół słoika dżemu jagodowego
tłuszcz do wysmarowania blachy + odrobina mąki
białka do wysmarowania bułeczek

Wykonanie:
Mąkę przesiewamy.

Rozczyn:
Drożdże rozcieramy z cukrem, dodajemy szklankę mąki i zalewamy mlekiem dokładnie mieszamy. Odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 30 min (przykryty ściereczką).

Następnie do reszty przesianej maki, wymieszanej z cukrem waniliowym, dajemy rozczyn, żółtka roztrzepane na puszystą masę z cukrem. Wszystko zagniatamy, następnie dodajemy tłuszcz i ugniatamy ciasto dokładnie. Do momentu, aż całe ciasto ładnie poodchodzi od ścianek miski i nie będzie nam się kleiło do rąk. Zakrywamy ściereczką i odstawiamy na kolejne 30 min, aż podwoi swoją objętość.

Następnie jak już nam urośnie odrywamy od całości po kawałku ciasta, lekko go spłaszczamy na stolnicy. Nakładamy trochę dżemu i dokładnie zlepiamy. Spód (miejsce zlepienia) lekko oprószyć mąka i kłaść na wysmarowaną tłuszczem blachę. Tak robić, aż do wykończenia ciasta.
Blachę odstawić, aż bułeczki podwoją swoją objętość.
Następnie smarujemy je roztrzepanym białkiem.

Do rozgrzanego piekarnika do 190 stopni wkładamy nasze bułeczki i pieczemy jakieś 40 minut.

Następnie wcinamy na ciepło lub jak trochę ostygną :).

Smacznego :)



* ja piekłam w trochę wyższej temperaturze i mi się trochę spiekły, dlatego obniżę ją następnym razem do 190 stopni.

3 komentarze:

  1. Wspaniałe bułeczki. Z jagodami mniam :)
    Zapraszam serdecznie do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wyglądają:D chętnie bym zjadła takie:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje :) To miło, że się podobają :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wam za miłe słowa, i rady. Zapraszam ponownie :)

Masz pytania "Napisz do mnie"

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *