Szukaj przepisu

środa, 11 grudnia 2013

Drożdżówki z serowo - mannym nadzieniem

A dzisiaj mam wam zaszczyt przedstawić pyszne drożdżówki o nadzieniu kaszki manny. Mi osobiście bardzo smakowały, ja manną mogła by jeść codziennie. Uwielbiam ją. A oto przepis. Po ostatniej notce nie będę się tak rozpisywać :).


Składniki: 
(ok. 20 bułeczek)
Ciasto:
3 szklanki mąki
szklanka mleka
25 g drożdży
jajko (rozmącone)
4 łyżki masła (rozpuszczonego i lekko schłodzonego)
5 łyżek cukru
szczypta soli
3 łyżki letniej wody

żółtko do wysmarowania bułeczek

Masa:
300 g serka waniliowego z laską wanilii
1/3 szklanki cukru
2 żółtka
2 łyżki masła (rozpuszczonego i lekko schłodzonego)
5 kopiastych łyżek manny


Wykonanie:
Mąkę przesiać do dużej miski.
Do mniejszej miski rozkruszyć drożdże, dodać do nich 3 łyżki cukru, szklankę ciepłego mleka i szklankę mąki. Wszystko dokładnie wymieszać i zostawić w cieple, pod przykryciem aż podwoi swoją objętość.

Do przesianej mąki dodajemy nasz rozczyn, i resztę składników. Wszystko wymieszać, i dokładnie zagnieść, aż będzie gładkie i elastyczne. Odstawić, aż porządnie wyrośnie.

Masa:
Żółtka ucieramy z cukrem, dodajemy porcjami na przemian serek, z kaszą manną. Oraz wystudzone masło. Mieszamy wszystko dokładnie. Jeżeli masa będzie za rzadka dodać jeszcze łyżkę kaszy.

Nasze wyrośnięte ciasto, dzielimy na mniejsze porcję (odrywając po kawałku i tworząc kółka). Każde kółko, rozpłaszczamy, w środku robimy delikatne wgłębienie i na każdą bułeczkę kładziemy porcje masy (ja kładłam tak po łyżce, takiej pożądanej).

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni i pieczemy nasze bułeczki ok. 20-25 min. Aż się ładnie zarumienią.

Smacznego :)


7 komentarzy:

  1. Wygladaja przepysznie :) Wlasnie mi przypomnialas, ze dawno nie robilam drozdzowek z serem. Nie znalam polaczenia z kaszka :) Mniam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe nadzienie, a drożdżówki pysznie wyglądają! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przybij piątkę ja też fanka manny ! :D
    Ale bym zjadła taką drożdżówkę <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne te drożdżówki. Doskonały pomysł na taki kształt. Chętnie poczęstowałabym się jedną. Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo :) Cieszę się, że się podobają. Również gorąco pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję wam za miłe słowa, i rady. Zapraszam ponownie :)

Masz pytania "Napisz do mnie"

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *