Szukaj przepisu

poniedziałek, 13 stycznia 2014

Pani Walewska

W końcu postanowiłam, sama upiec to pyszne ciacho. Siostra, która go uwielbia, poprosiła mnie o nią na sylwestra, więc upiekłam. Ja sama uwielbiam to ciacho. Połączenie pysznego kruchego ciasta, bezy i kremu budyniowego. Dla mnie bomba :)

 Teraz siedzę jak na szpilkach i oglądam mecz Polska - Serbia w piłce ręcznej. Kocham tych chłopaków, i zawsze im kibicuje, ale dzisiaj mam ochotę ich udusić. Mam nadzieję, że przed końcem uda im się ogarnąć, uspokoić i wygrać. 

A oto i przepis :)


Składniki:
Ciasto:
3 szklanki mąki
1,5 łyżeczki proszku
1/2 szklanki cukru pudru
200 g masła
6 żółtek

Beza:
6 białek
1,5 łyżki cukru pudru
łyżka mąki ziemniaczanej

Dodatkowo:
słoik dżemu wiśniowego
pół szklanki posiekanych orzechów laskowych

Masa:
3 szklanki mleka
5 łyżek mąki ziemniaczanej
3 jajka
cukier waniliowy
3/4 kostki margaryny
1/2 szklanki cukru
4 łyżki mąki

Wykonanie:
Ciasto:
Mąkę przesiać do większej miski, dodać proszek do pieczenia, cukier puder i wymieszać. Dodać masło i posiekać z mąką, następnie dodać żółtka i dokładnie zagnieść.
Podzielić na dwie części.

Beza:
Białka ubić na sztywno dodać cukier i mąkę ziemniaczaną. Wymieszać. Podzielić na dwie części. (Najlepiej podzielić białka, a na drugą cześć ciasta zmiksować je osobno, aby beza nie opadła).

Jedną część ciasta rozprowadzić na blachę, na to połowę dżem, połowę bezy i połowę orzechów.
Do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec 40 minut.

Tak samo postąpić z drugą częścią ciasta i resztą składników.

Wystudzić,

Masa:
2 szklanki mleka zagotować z cukrem waniliowym, cukrem i masłem. 
Szklankę mleka wymieszać z mąkami i  jajkami.
Dodać tę mieszankę do zagotowanego mleka. Chwilkę podgotować.
Ostudzić.

Placki przełożyć kremem i poczekać, aż dokładnie zastygnie.

Smacznego :)


Orzech

2 komentarze:

Dziękuję wam za miłe słowa, i rady. Zapraszam ponownie :)

Masz pytania "Napisz do mnie"

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *